Fredag äntligen!

Idag är det fredag och det betyder att älsklingen kommer tidigare från jobbet och vi har han hemma 2 hela dagar :)

Just nu sitter/ligger barnen i soffan och myser. Belle ligger och "pratar" massor och Jonathan tittar på tv.

Belle har gjort väldiga framsteg i utvecklingen nu. Hon kan vända från mage till rygg och rygg till mage. Hon kan dra sig runt (ligger hon på mage kan hon flytta runt i en cirkel).Jag tror inte att det dröjjer så länge till innan hon börjar åla. Hon försöker åla och går upp i krypställning så fort hon får chans till det (men än är hon för framtung så hon orkar inte). Jag tror att Jonathan var senare med allt detta, är inte riktigt säker men jag har det nerskrivet i hans bok och har inte kollat.

Belle snackar hela tiden och håller man en leksak/napp en bit framför henne så tar hon den. Det är så roligt att se alla dessa framsteg bli bättre och bättre för var dag. Det bästa med Belle om man jämför med hennes bror är att hon kan ligga på golvet en längre stund och vara nöjd med det (hon tycker att det är kul). Jonathan hatade att ligga på golvet, det var bara babysittern eller mammas/pappas famn som fungerade.

Bara en vecka kvar sen börjar Jonathan på dagis.. 4dagar/v mellan 8.30-12.15. Det skall bli så skönt, både för mig och honom. Märker att han behöver leka av sig lite, det har börjat bli jobbigt för han att vara hemma hela dagarna och jag kan ju inte stimulera han heela tiden. Han frågar varje dag om han får gå till dagis. Han brukar säga - Mamma, jag gillar barnen på dagis, eller - mamma, Jonathan vill gå till dagis. Jag tror han saknar det lite.

Jag ammar fortfarande Belle, men ger ersättning 2ggr/dag annars blir hon inte nöjd. Hon kan ju (som jag säkert skrivit innan) ligga vid bröstet och äta hur länge och ofta som helst utan att bli nöjd. Ersättningen fungerar väldigt bra som extra mat till henne tex innan hon skall sova. Jonathan slutade ammas vid drygt 2 mån, men han hade svårt för det och mjlken tog "slut".

Nä, om jag skulle ta och lägga i en tvätt och efter det plocka ur diskmaskinen.. (sånt där roligt som måste göras)


Kommentarer
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Roligt att amningen funkar bra den här gången :-)



Jag tror också att hon är bra mycket tidigare än Jonathan i utveckling, jag vet inte när han gjorde dessa saker du nämnen men han var väl iaf 9 månader när han började krypa.



Det går sååå fort! bebistiden tar slut snabbare än man hinner med ju. Nu är Elmer strax 1 år redan!

2010-08-06 @ 13:14:14
URL: http://beckahbitch.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0