Lite av varje

Det har varit mkt hushålls sysslor det sista.. Tvätta, städa, diska, röjja, handla och allt annat som måste göras om och om igen.. Det är så otacksamt att göra alla dessa saker eftersom efter ngn timme är det lika stökigt och lika mkt tvätt/disk som det var innan jag började.

Det går bra med min träning, iofs blir det bara 2-3ggr/v men till en början blir det bra.. hinns inte med mera om jag vill kunna umgås med familjen så mkt som jag vill. Idag är tanken att jag skall iväg och köra 30 min gym.. men jag vet inte riktigt om jag orkar/vill.. men jag måste till affären en snabbis och då kan jag ju lika väl passa på att träna en liten sväng.

Jonathan tycker det är roligt att ha börjat på dagis igen. Det är bara ca 3.5h/dag (4dagar/v) men de timmarna är mkt välkomna. Under tiden Jonathan är på dagis brukar jag passa på att leka med Belle eller avklara lite sysslor i hemmet.

Belle sitter just nu och leker med en ljudleksak som spelar blinka lilla stjärna . Hon är helt tagen av den hehe. Hon blir mer och mer medveten om allt som sker runt omkring henne. Hon tycker om att titta på när Jonathan leker och hon gillar när pappa Robbin kommer hem. Hon riktigt skiner upp när han kommer in genom dörren efter han varit på jobbet heeela dagen. Hon leker mkt med sina fötter och försöker prata massor. Dregglar i överflöd gör hon också hehe. Hon är lite svårflörtad, skratt är det oftast bara jag som kan framkalla.(kanske så att jag ser roligast ut) men ler gör hon ofta däremot.

När jag hämtat Jonathan från dagis idag skulle jag upp och lägga Belle i sin säng, då såg jag att det var fullt med getingar i Jonathans rum.. De senaste 2v har det varit 4-5st där varje dag och vi har försökt att hitta vart dom kommer från.. utan större lycka. Jag dödade massor av getingar och släppte ut en del genom fönstret.. ville inte veva omkring med flugsmäckarn för mkt (pga att jag inte ville få ngr stick). Jag fick ihop det till 27st!! Det måste ju vara ngt bo ngn stans.. men vart..? Jag städade upp i Jonathans rum så att man kan se bra och kanske kunna lokalisera vart dom kommer från. Robbin skall ta och undersöka saken närmare när han kommer hem. Det är så obehagligt när det är så mkt.. vill inte att grabben skall sova i sitt rum när vi inte kan "kontrollera" getingarna. Han fick 2st getingstick på halsen när han va på dagis för ett tagsedan och sedan dess är han inte alls glad i dem.

Nu blir det att slappa framför bolibompa en stund.. och om ngr timmar kommer min stoora älskling hem :)

Kommentarer
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Länge sen jag träffade Belle ju :-) då var hon 6 dagar gammal tror jag, för jag har nog inte träffat henen sen dess. Hon låter stor nu :-)

2010-08-26 @ 15:57:17
URL: http://beckahbitch.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0