Nu är det snart julafton

Tiden bara springer iväg. Julafton är redan nu på fredag. Även om det känns som att det har varit vinter ganska länge nu så känns det inte alls som att julafton är redan denna veckan!
Alla julklappar är inköpta för ett tagsedan, det är bara Jonathan som skall avsluta 2st små projekt som han har arbetat med ett tag. 

Jag, Robbin och Belle (jonathan var hemma hos sin farmor ngr timmar)var iväg på julgrans jakt igår... det var verkligen inte det lättaste. Vi åkte först till MM i skene, men där fanns bara fula granar kvar så vi packade in oss i bilen och tryckte gasen i botten och skyndade oss iväg till Granngården. Kl var 18.00 när vi kom dit, som tur var så var det massa folk i affären så vi hann ta en titt på granarna där. Granarna var i samma klass som på MM.. inte en enda fin.. men på marken lite undanskymd hittade vi GRANEN, precis en sån gran vi vill ha.. tät och fin. Problemet var bara att det var slut på sånt där nät som man sluter in granen i, så den går lättare in i bilen. Vi fick helt enkelt trycka in granen så gott vi kunde i bilen.. det var inte det minsta lätt.. men det gick.  Granen är nu klädd och suuper fin!

Belle utvecklas jättemycket för var dag nu. Hon kryper runt och ställer sig upp mot allt som går. Hon försöker ställa sig upp utan att hålla i ngt, men det går inte så bra än. Hon äter jättebra och växer/ökar vikt som hon ska.
Hon leker med Jonathan ganska mkt, lite väl mkt tycker Jonathan :) Hon stoppar även allt i munnen..när jag skriver allt så menar jag verkligen ALLT hon hittar!!

Jonathan är fortfarande i ngn slags trotsålder, skriker och bråkar när han inte får som han vill. Men för det mesta är han världens sötaste och snällaste. ;) Han sjunger julsånger hela dagarna och han längtar tills på julafton. Han längtar efter att få träffa sin kusin elmer och hans kompis Alvin (båda är kusiner, men Jonathan säger att det är sådär). Allra mest längtar han efter TOMTEN.. vi får väl se hur mkt han vill träffa tomten när han väl kommer ;)

Jag har stickat en halsduk till Robbin.. det har tagit sen i fredags att få den klar. De första dagarna hade jag sååå ont i fingrarna, men nu kan jag sticka många timmar i sträck utan att känna av ngt. Jag har varit lite sjuk i helgen.. förkyld och feber, men nu verkar det som att det håller på och släppa :)

Robbin jobbar sin sista dag på ca 2 v idag :) Han hade ju ingen semester i somras så vi tar igen lite förlorad familjetid nu ist. Vi ska bara myysa hela familjen heeela julen.

Om jag inte skriver på ett tag, så önskar jag er alla en riktig god jul!

Kommentarer
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Ja vi får se om någon blir rädd för tomten i år hehe. Vi ses på fredag :-)

2010-12-21 @ 15:03:17
URL: http://beckahbitch.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0