Det var ett tag sedan

Ja, nu var det ett tagsedan jag bloggade. Jag har haft massor av andra saker som tagit upp min tid. Jag har sytt färdigt Jonathans cowboyjacka. Den blev jättefin.. klart att den hade kunnat bli finare, men med tanke på att jag inte sytt ngt sedan högstadiet är jag nöjd. Jag och Robbin arbetade ihop ett mönster till jackan genom att studera hans stora jacka. Det var lite pilligt att göra ett eget mönster, men det gick. Har en månads medlemsskap på en sysida. Massor av mönster och videoinspelningar där man ser hur man gör steg för steg. Tänkte göra mig en egen sybok av dessa... om jag hinner (orkar).

Vi var en sväng till Ullared och köpte lite tvättlappar, blöjpåsar till blöjhinken och lite annat vi behövde. Jonathan och Robbin har varit på High chaparral med kusin Alvin och min bror. Dom hade jättekul. Många kommenterade Jonathans jacka och tom tog kort på honom :)

Belle har varit jobbig på nätterna det sista, hon äter hela tiden.. Jag skojjar inte när jag säger hela tiden.. När hon är vaken äter hon. Detta har lett till att vi har börjat med ersättning. Bara på natten, inte på dagarna. Hon får lite ersättning innan vi går och lägger oss, då vet vi att vi får sova 3-4 timmar innan hon vaknar och jag behöver amma henne. Detta fungerar väldigt bra, jag har ju varit lite ur gängorna pga sömnbrist.

Jonathan gick sista dagen på dagis i fredags på 8veckor. Känns skönt att ha honom hemma, men det blir inte en lugn stund hehe. Imorgon är det midsommarfirande på dagis och då skall vi såklart gå. 

Jonathan har gjort årets första utomhusbad här hemma. Vi köpte en liten pool (stor för att vara liten) på Gekås. Han har en liten rutchkana som vi ställde i vattnet som han kunde åka på. Jättekul! Jag ställde mig i poolen i ngr sekunder.. fyyy satan vad kallt!!

Jag har läst 9 böcker på en och en halv vecka.. har mina läsperioder där jag läser nästan hela tiden. Just nu håller jag på med En vampyrs bekännelser.. den är väl sådär måste jag säga... lite tråkig. Men jag väntar på 3 nya böcker som skall dimpa ner i postlådan vilken dag som helst.

Robbin skall få besked om 3 jobb nu när som helst. Hoppas att han får ngt av dem, helst hans gamla jobb och det verkar lovande :)

Känner att det är mkt som behövs att göras här hemma nu.. måste försöka passa på när vi båda är hemma, men det finns så mkt annat som lockar mer ;)

På fredag verkar det som att det blir liseberg, och då skall jag äntligen få åka lite karuseller :) Har inte åkt ngt på ca 4år nu iom graviditeter och förra året var vi inte ens där. Jonathan har blivit lovad av sin mormor att han skall få åka med henne.. haha det skall bli kul och se om hon gör det.. tror inte ens att hon vågar åka farfars bilar ;)


Kommentarer
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Kul med en uppdatering :-)



Visst är väl Belle och Bellen lite lika? Jag tycker nog det :-) på något märkligt sätt.



Jonathan var urgullig i sin outfit hahaha :-D



Hoppas ni får skoj på Liseberg på fredag avis :-)

2010-06-22 @ 21:21:04
URL: http://beckahbitch.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0