Senaste dagarna

I fredags hade vi finbesök av Beckis och Emma. Jonathan gick på högvarv ända tills 21 då vi bestämde att han skulle sova. Ett tag efter att han lagt sig hörde jag ngn som ropade: Ho ho pappa?.. Jonathan ville inte sova. Robbin gick upp till han en stund och efter lite mutande (som bestod av : om du somnar nu så kommer morfar när du vaknar) så somnade han direkt. :)

I lördags kl 10 startade vi med veden. Dock kunde jag inte hjälpa till så mkt eftersom Jonathan var jättegnällig och förkyld. Så jag fick sysselsätta barnen och laga mat till Gubbarna. Det blev kyckling i currysås och ris. Lite skillnad från maten vi åt dagen innan (grillad fläskfile, ryggbiff, kyckling och klyftpotatis gjord på bakpotatis), men det är gott med vardagsmat också.

Idag har Robbin och min far blivit klara med veden. Nu skall den bara torka så vi kan bära in den i vedskjulet där den skall förvaras till den används. Jonathans mormor kom med sallad som hon hade gjort så jag slapp laga mat idag iaf..  Det har blivit väldigt lite sömn för mig dom sista dagarna pga att vi varit uppe sent på kvällen/natten och gått upp relativt tidigt. Så jag fick sova mellan 16-18.30 idag. Det behövdes verkligen kan jag säga!! Så skönt med lite "sovegentid" då man slipper ligga på helspänn (vilket jag gör automatiskt när barnen sover med oss).

Just nu längtar jag efter min symaskin som för hoppningsvis skall komma imorgon. Mindre kul när den skall betalas men det är bra att ha en hemma. Det är en rätt billig maskin jag har köpt. Brukar ju inte sy så nöjde mig med en "nybörjarmaskin" som man kan ha till att sy gardiner, lapptäcke, sy in byxor och göra lite eget på kanske.
Det blev en Singer Tradition 2263. Köpte även massa olika symaskinsnålar till olika tyger man skall sy på. Köpte även sånt där man stryker på tyget för att få det stadigare (skall användas på mina lappar, vill inte att det skall bli förstört då jag inte är så bra på att sy.. än) och till sist blev det sytråd och en sysax.

Just nu sitter jag i soffan och tänker på hur bra jag har det. Världens bästa pojkvän och världens bästa barn. Tänk att man kan älska dem så oändligt mkt.

Kommentarer
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Hungrig jag blev när jag läste :-P



Åh va kul med ny symaskin. Jag köpte den billigaste skräpmaskinen jag kunde hitta för en tusenlapp och jag har kunnat sy både gardiner, sy in jeans och sytt lite barnkläder osv :-)

2010-06-06 @ 23:22:40
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Robbin

fler sånna saker :D jag är bra :P

2010-06-06 @ 23:44:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0