Snart helg!

Ja snart är det helg. Tiden bara springer iväg, Belle är ju 5veckor imorgon :)

Nu i helgen blir det att göra den sista delen av veden. Tror att Robbin är glad över detta ;)

Nu i veckan har vi grejjat i trädgården. Klippt gräs/häckar och klippt bort ett hallonsnär som var brevid huset. Det blev jättefint och öppet. Det kommer att läggas stenplattor där sedan och vi kommer använda området som våran uteplats. Tanken finns också på att göra ett soldäck på gräsmattan, men det blir nog inte iår.. vill nog att vi gör det allra viktigaste och får ordning där inne innan vi gör sånt som vi eg inte behöver.

Jag håller på att göra ett lappöverkast till våran onormalt stora säng. Jag har klippt ut 930 st 12x12cm tygbitar (det tog ett bra tag). Nu väntar jag på att min nyinköpta symaskin skall komma så jag kan börja sy. Ser verkligen framemot att zickzacka alla 930st innan jag kan sy ihop dem. Ser framemot den färdiga produkten :)

Imorgon kommer Robbins kompis och hans tjej hit och grillar och dricker öl. Jag har inte bestämt mig om jag skall våga ta ngn (kommer drickas 2.8% öl här hemma). Jag har ju fryst in bröstmjölk som Belle kan få om jag tar en öl... men som sagt vet inte om jag känner för det iaf.

Belles utslag är borta nu, vilket är väldigt skönt. Hon äter bra men ofta, hon kanske inte får tillräckligt varje gång. Provade att pumpa ut lite härom dagen men det kom knappt ngt.. Hon har börjat skrika på nätterna nu.. mindre roligt, men däremot sover hon längre. Igår sov hon mellan 01.00-05.00 GÖTT!!

Jonathan mår också ganska bra, han hade ramlat på dagis och slagit i framtänderna så vi skall ringa tandläkaren imorgon för det kändes som att dom var lite lösa. Han är svullen på tandköttet och under läppen så det är nog bäst att kolla upp det.

Kommentarer
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Anmäl tänderna till försäkringsbolaget också. kan vara bra i framtiden.



Ang amningen; det är normalt att det går upp och ner i perioder, till och med jag blev osäker ibland när Elmer var pytteliten men börjar man oroa sig så försvinner mjölken ännu mer. man får ha lite is i magen :-)



Alkohol och amning är INGEN fara alls däremot :-) Om du super dig redlös så du har typ 2 promille i blodet så har mjölken också 2 PROMILLE :-) dvs ingenting. Så det behöver du absolut inte tänka på. Men man ska ju inte ta hand om en bebis när man är aspackad hahaha.



Men i vilket fall... du kan dricka precis lika mycket som du hade gjort om hon bara ätit flaska :-) det är fakta.



Filmjölk, juice, bröd, frukt och läsk innehåller mer alkohol än bröstmjölken gör när man supit sig full ;-)



Hoppas ni får en mysig fredag :-)



Har det blivit bra i rumpan nu med salvan då?

2010-06-03 @ 23:10:17
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Lite amning, den har du säkert redan sett men ändå:



http://beckahbitch.blogg.se/2009/june/amning.html

2010-06-03 @ 23:11:24
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: risi

Belles rumpa är helt bra .. eller ja hon har ju lite svag rodnad kvar. Så det var nog svamp. Skönt att det är så gott som borta nu.



Skulle jag ta ngn öl så är tanken absolut inte för att jag vill bli full. Jag kommer bara ta en till maten isf och resten av kvällen blir det cola. Men det känns ju lite fel att amma även om man "bara dricker" en 2.8 öl till maten. Jag får se till att amma precis innan då vet jag ju att hon inte vill ha mer mat på ngn timma isf. (är lite nojjig när det gäller alkohol och amning)

2010-06-04 @ 12:59:54
URL: http://risi.blogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Skönt att salvan funkade :-)



Ja man behöver ju inte dricka precis i anslutning till amningen hehe det känns ju lite dumt men jag tyuckte att du skulle veta att det inte är någon som helst fara för alkoholen iallafall :-)



Hoppas ni får en bra kväll :-)

2010-06-04 @ 17:33:33
URL: http://beckahbitch.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0