Lördag

Usch, natten har varit hemsk! Belle har ätit hela natten känns det som. Hon äter ca 5min sedan somnar hon men vaknar efter ca 20min igen och kommer på att hon är hungrig och äter 5 min igen.. såhär höll det på hela natten. Jobbigt när man precis hunnit somna innan man vaknar igen. Har såå ont i brösten nu, har varit lite såriga i ngr dagar men nu är det mkt värre. Det tar emot att amma, gör ju så fruktansvärt ont. Jag har iofs ersättning hemma utifallatt ngt skall hända med ammningen men jag är inte riktigt redo att ge henne det än.. det får bli att pina sig ist. Har iofs frusit in massa bröstmjölk som jag kanske skulle kunna ge henne.. men vi får se..

Ser ut att vara fint väder ute idag, kanske skall passa på att vara ute en stund idag. Annars har vi inget inplanerat. Hade Robbin inte haft inflammation i armen hade vi arbetat med vedhögen idag.

På måndag är det sista dagen för Robbin på sitt jobb. Känns faktiskt rätt bra att ha honom hemma ett tag, men det är såklart vääldigt bra om han hittar ett nytt snart iaf.

Nä, nu skall jag försöka amma lillan lite.


Kommentarer
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Tar hon napp? hur ammar du? liggande eller sittandes? Kan vara lättare om man sätter sig och ammar ordentligt och håller bebis vaken medan hon äter så hon inte somnar utan äter sig mätt istället för att småsnutta. De får bättre tag också om man sätter sig rak i ryggen och bra tag är viktigt för att slippa sår.



Hoppas det ordnar till sig. Kan ju vara så att hon har en ökningsperiod och då gör hon precis så som är bäst; amma ofta och på natten för på natten hjälper hormonerna till så att det bildas mer mjölk. Så egentligen är ju allt i sin ordning förutom såren.



Se till att du äter, dricker och vilar ordentligt för det är viktigt i en öknings/tillväxtperiod.



Detta fixar ni :-)

2010-05-22 @ 12:43:58
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: risi

Vi försöker få henne att ta nappen, men hon gillar tummen bättre ;)



På natten ligger jag och ammar men annars sitter jag upp. Hon har bra tag men kan ju hända att ammningen på natten inte "varit så bra" och att det orsakat såren.



2010-05-22 @ 13:16:10
URL: http://risi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0