Söndag

Vi kom hem från BB igår kväll. Mina föräldrar kom hit en stund för att se vårat lilla mirakel. Belle tyckte om att mysa med mormor och hon fick lite flick kläder.

Jonathan fungerar väldigt bra ihop med vårat nytillskott, han vill pussas kramas och hjälpa henne hela tiden. Skönt att det är så nu iaf.. kan ju ändra sig snart, men nu när alla är lite trötta och så är det skönt att han inte tycker det är jobbigt.

När Robbin och Jonathan kom för att hämta mig och Belle på BB blev det lite känslofullt. Jonathan sprang fram till mig (hade saknat mamma massor) men när han såg det lilla knytet jag höll i min famn hade han bara ögon för henne. Jag tror han blev lika förälskad i henne som vi blev så fort hon kom till oss, jag fick ngr tårar i ögonen av lycka. Han satt bak i bilen med Belle påvägen hem och han pratade med henne hela tiden *kärlek*. Är så lycklig för våran familj just nu.

Amningen fungerar jättebra vilket är skönt eftersom det tog ngr dagar för Jonathan innan det fungerade hyffsat. Hon sover för det mesta så vi har fått vila ut rätt bra. Inatt ammade jag vid 02 , 06 och sedan när vi gick upp vid 09.. jätteskönt för oss att nästan fått sova ut.

Vi har tagit massa bilder som jag säkert kommer lägga ut ngn dag snart. På de flesta bilder är storebror också med. Där Belle är där är även Jonathan. Han har blivit så stor.. min lille prins.

Kommentarer
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Visst känns det läskigt första gången man ser sin stora pojk efter att ha fått bebis? jag grät när Alvin hälsade på oss på BB för att han blev så STOR! hans huvud var så stort och hela han, hans kropp var så - stor!



Skönt att Jonathan är glad över belle. Den turen har ju vi med haft. Alvin var lite försiktig första minutrarna när han träffade Elmer men sen har det varit varm syskonkärlek. Han älskar sin lillebror så att han var svartsjuk och blev jobbig första tiden tog han som tur är aldrig ut på Elmer! Det hade varit mycket jobbigare.



Så det där kommer säkert hålla i sig med Jonathan också så han fortsätter vara en kärleksfull bror :-)



Underbart att du fick en fungerande amning direkt, toppen också eftersom hon hade lite gulsot i början, då är den bästa medicinen MAT :-)



Längtar efter bilder OTÅLIGT ;-) hahaha men det är ju rätt MYCKET annat man har för sig när man kommer hem med en nyföding ;-)



Om det hinns med på torsdag när jag, Elmer och carina ska till gbg så kanske jag kan fråga om carina kan tänka sig att svänga förbi hos er efteråt så jag kan lämna present, vill ju gärna ge personligen och få en glimt av prinsessan ;-) Säg till om det skulle passa er i såfall eller inte och sådär.



Förrsten; Alvin är nyfiken på nya kusinen och tjatar om Belle :-) han har sett bild och fått veta att det är Jonathans bebis och att det är hans kusin :-)

2010-05-02 @ 17:42:46
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Risi

Torsdag fungerar bra,skicka iväg ett sms om ni kommer förbi :)

2010-05-03 @ 16:47:51
URL: http://risi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0