lite då, lite nu

I onsdags var Jonathan hos tandläkaren. Hehe.. det gick väl sådär. Vi var lite tidiga så Jonathan lekte i väntrummet tills tandläkaren kom in. Hon frågade vad han hette och han svarade att han heter Cowboy. Hon sa att vi skulle följa med henne in till hennes rum, glad som Jonathan var småsprang han efter henne (han tyckte att det skulle bli spännande). På vägen in till tandläkarens rum så hann Jonathan med att säga massor av saker.. massor av pinsamma saker (för hans mamma). Det första han sa (utan att hon ens frågade han ngt) var : Min mamma har godis i sin väska.. tätt följt av : Jag äter godis varje dag. Nu stämmer inte detta alls, inget av det. Men han envisades med att fortsätta berätta att jag hade godis i väskan, som han skulle få. Det jag hade i väskan var blöjor, mat till Belle och 2st clementiner. Pinsamt för mig.

Väl inne hos tandläkaren började hon ställa lite frågor till Jonathan. När man borstar tänderna, vilken dag man äter godis, vad han dricker och vilken mat han tycker om. Allt detta svarade han bra på. Han berättade att han borstar tänderna på morgonen och kvällen, han åt godis på lördagar, dricker vatten och mjölk och att han tycker om ketchup, pizza och hamburgare. Han sa även att han äter köttbullar och fisksoppa (måste vara på dagis han ätit det senare). Men jag är fortfarande lite tagen av allt han hann med att säga innan vi ens hann in i mottagningsrummet. Hehhe, ja lite roligt var det faktiskt men jag skämdes massor även om JAG vet att han överdrev. Han var inte så villig till att visa tänderna men tillslut fick hon titta runt i munnen på han och som tack för det fick han med sig den lilla spegeln som dom tittar med. Tänderna såg jättebra ut!

I Torsdags var Belle på 5mån kontroll. 63cm lång och vikten låg på 7200, hon börjar bli stor. Följer sin kurva på vikten precis och på längden ligger hon ett sträck under. Hon äter bra, både purè och bröstmjölk/ersättning. Hon vaccinerade sig också. Jag har inte märkt av någon bieffekt av vaccinet än så länge, så hon klara sig utan feber och ont.

Idag har prästen varit här och haft dopsamtal. Det har krånglat massor med datumet vi bokade in för ca en mån sedan. Men äntligen är det bokat och klart. Det tråkiga är väl bara att på fredagen blir det begravning för Robbins morfar och sedan dop på söndagen. Men det är så det blir och det får fungera.

Just nu ligger alla utom jag och sover här hemma. Jonathan sover här i stora soffan brevid mig(somnade för 10min sedan) och Robbin + Belle sover i lilla soffan och dom har sovit sedan Idol började. Mina sötisar!

Ja just det.. Jag och Robbin firade 4år tillsammans i början av denna veckan. Tänk vad tiden går fort och hur stark kärleken har blivit. Mer kär än någonsin :)

Kommentarer
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

HAHAHA Jonathan :-D underbart skämmigt :-D

2010-10-09 @ 00:28:59
URL: http://beckahbitch.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0