då var det Måndag igen

Ny vecka, räkningarna är betalda och presenterna till Robbins födelsedag på lördag är klara.

Just nu har jag en kramsjuk 3åring vid min vänstra sida och en leksugen snart 5månaders bebis vid min högra.

Belle har börjat äta riktigt bra nu. Det är iofs bara smakisar än så länge. Har tänkt att jag skall börja ge henne lite gröt varje dag också. Ammningen har fungerat såpass bra denna gången så jag ammar fortfarande, även om hon envisas med att bara "äta" på ena sidan. Nu kommer jag nog att trappa ner ammningen allt eftersom hon börjar äta mer, så vid 6-7mån tror jag att jag inte kommer amma henne så mkt mer.

Robbin fyller år på lör och han har beställt hallonpaj.. med mkt paj och mindre hallon ist för tårta. Jag har aldrig gjort ngn efterrättspaj innan så skall bli intressant att se hur den blir.

Idag ska jag ta tag i de där vanliga vardagsbekymrena (städa, tvätta diska) som inte alls är roliga. Funderar på att åka in till byn en sväng och se om jag kan hitta ngt roligt.. men det tar emot att ha med sig 2 små barn.

Om en vecka är det dax för bvc med Belle och tandläkaren med Jonathan, det skall bli intressant att se om min 3åring vill visa en främling hans tänder :)

Nu är det dax att återvända till verkligheten och ta tag i allt som behövs att göras denna måndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0