Mys Tisdag

Idag blir det en lugn hemmadag med båda barnen. Jonathan är förkyld (hostat hela natten) så jag lät han stanna hemma från dagis. Det är ju inte meningen att han skall gå till dagis om han inte mår bra till 100%. Jag är ju hemma med Belle om dagarna så dagis är ju bara för hans skull, så han får leka med lite jämngamla barn.

Det blir lugnt för min del med. Jag skulle tränat ikväll, men jag avbokade passet igår pga att jag också är förkyld (nästan borta nu). Igår tvättade jag massor och diskade och städade, så jag behöver inte göra mkt alls idag. Snart får vi ev en torktumlare också :) Robbins mamma frågade om vi ville ha hennes. Det kan ju vara skönt att ha en här hemma så man kan tvätta lite oftare ;) Som det är nu så har vi ett torkställ som vi hänger tvätt på i vardagsrummet och då tar det ca 1 dag innan det är torrt. Sen har vi lite tvättlinor i taket i källaren där vi hänger tvätt ibland, men problemet är att det är såpass fuktigt i källaren att det tar 2-3 dagar innan tvätten torkar om den hänger där.

Igår planerade jag vad jag skall baka till Jonathans kalas på fre och lör. Jag håller det enkelt och gör 2 sorters småkakor och en budapestrulle på fredagskalaset och kladdkaka à la Therese (hittat på en ny kombination, får se om det blir bra ) på lör. Känns som vi köpt lite lite med presenter till Jonathan bara (4st) men han får en elgitarr och den kostade ju lite mer.. sen får han säkert en del av alla som kommer på kalast så det blir nog tillräckligt iaf ;) Måste iväg till affären och inhandla lite födelsedags pynt snart.

Funderar på om jag ska dra med Robbin till biblioteket i em och rösta, så har vi det gjort och slipper gå iväg på söndag. Vilka diskussioner man kan ha när det gäller politik. Jag har aldrig varit speciellt insatt tidigare men i år är jag mer påläst än jag brukar :)

Nu skall vi mysa vidare i soffan en stund till och efter det hoppas jag att jag kommit på ngt roligt vi kan ägna dagen åt.

Kommentarer
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Jag och Mathias har diskuterat politik rätt mycket :-P blir ju gärna så när en röstar rött och en blått hehe :-)



Jag har beställt en present till Jonathan men vet inte om den hinner komma innan fredag. Hoppas det, annars får han få den i efterskott.

2010-09-14 @ 15:30:13
URL: http://beckahbitch.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0