Nu var det dax igen!

Nu var det ett tagsedan jag skrev här. Jag har bara inte haft ork/tid/lust att skriva på ett tag. Det har inte hänt ngt speciellt det sista heller, så jag har inte haft ngt direkt att skriva om. Ett nytt år har börjat och jag känner mig peppad och förväntansfull över att se vad 2011 har att erbjuda.

Här hemma har sjukdommar avlöst varandra. Jonathan och Belle har haft en släng av influensa, Robbin har också haft influensa + efter det fick han jätte ont i magen som gjorde att han var sjukskriven från jobbet ngr v. Han skulle varit hemma denna veckan också, men han tyckte att han var tillräckligt bra för att jobba så det har han gjort sedan i måndags. Jag har haft magsjuka (eller ngt liknande). Jag kräktes ca var 30e min från mån kväll till tis morgon (förra veckan). Mitt i alla kräkningar på tisdagen glömde jag av att Jonathan skulle varit på dagis, eller ja.. jag glömde ringa och berätta att han inte skulle komma. Jag kom på det ca 30 min efter att han skulle hämtats.

Denna veckan har jag tränat, städat, varit på badhuset med Belle och Jonathan och jag har varit dödstrött. Belle sover jättedåligt, vaknar stup i kvarten. Det kanske beror på tänderna. Hon har fått 2st tänder (nedre framtänderna). Belle har även lärt sig ställa sig upp och stå en bra stund utan att ta tag i ngt. När hon står försöker hon gå.. men det går inte så bra än.

Jag var på BVC med Belle förra veckan och allt såg bra ut. Hon låg en kurva under på längden och vikten låg på normalkurvan. När vi skulle lämna BVC sa sköterskan hej då, och då vinkade Belle till henne. Det gör hon varje gång ngn säger hejhej eller hejdå :)

Det har inte varit ngn direkt syskonrivalitet tidigare. Joanthan har varit suupersnäll mot Belle från första stund, men nu börjar det komma smygandes. Han vill ha uppmärksamhet hela tiden och han låter inte Belle låna ngr av hans leksaker (om inte vi säger till). Om Belle sitter hos mig vill han sitta hos mig osv. Kanske har att göra med att Belle börjar ta för sig mer och mer. Men allt som oftast tycker han om henne jättemkt :)

Nu ska jag göra ordning mig och barnen för snart bär det av till dagis och sedan ska jag diska och tvätta lite. Städa gjorde jag (fick lite hjälp av Robbin) igår kväll. Ikväll blir det även lite egentid i form av spinning och gym :)

Kommentarer
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Hur länge ska du vara mammaledig den här gången förresten?

2011-01-20 @ 13:12:45
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: risi

till första el andra veckan i aug ska jag vara hemma, så det är ett tag kvar :)

2011-01-20 @ 15:30:00
URL: http://risi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0